Dato og tid er 14 okt 2019 11:49

God opskrift på kaloriefattig proteinbar søges!

Artikler skrevet af brugerne på dette debatforum
neillie

God opskrift på kaloriefattig proteinbar søges!

Indlægaf neillie » 01 jun 2013 19:00

Hej alle!

Jeg er på udkig efter en god opskrift på proteinbar, med et lavt kalorieindhold - og helst med chokolade :-)

Jeg har fundet en række opskrifter på nettet, men indtil videre ingen, som har et lavt kalorieindhold. Så hvis der er nogen derude, som har en super opskrift, så del den lige med mig! :-)

Jeg takker!

Bengt-BIG-BEN
Hjemmetræner

Re: God opskrift på kaloriefattig proteinbar søges!

Indlægaf Bengt-BIG-BEN » 02 jun 2013 09:27

Nu skriver du kaloriefattige, mener du så uden kulhydrat, og fedt ??? Hvis de bare skal være kaloriefattige så er det størrelsen på dem der afgøre hvor mange kalorier de indeholder. Det er ikke nemt selv at lave proteinbar uden kulhydrat og fedt da det ofte er det der binder dem sammen... Jeg lavede engang nogle protein/energibar der ikke skulle bages, de smagte lige så godt som de købte bare uden alle de tilsætningestoffer der ofte er i købte...

neillie

Indlægaf neillie » 02 jun 2013 13:31

Jeps, jeg mener uden for mange kalorie og for meget fedt.

Proteinbar der ikke skal bages... det lyder meget godt - Kan jeg få dig til at smide opskriften ind?

Bengt-BIG-BEN
Hjemmetræner

Indlægaf Bengt-BIG-BEN » 04 jun 2013 15:22

1. kop havregryn
1. kop puff ris
1. kop protein pulver
10-15 hakkede mandler
Lidt rosiner/tøret blåbær/tøret trænebær.
Det hele blandes sammen i en skål.

Smelt 25 gram 70-80 % chokolade, 1-2 ske fuld peannut butter, lidt honning, en smule sojamælk i mikrooven.

Bland det sammen med det der er i skålen, det skal ha konsistens at det kan puttes i en lav bøtte med bagepapir i bunden og op ad siderne, og trykkes ud i et jævnt lag, er det for flydende puttes mere gryn eller pulver i.
Put bøtten i køleskabet en times tid, det kan nu skæres ud i passende stykker, opbevares på køl. Sager skønt
Og der er jo ikke noget i vejen for at eksperimenter med ingredienserne:-)

dytten

Indlægaf dytten » 28 jan 2014 19:01

Bengt-BIG-BEN skrev:1. kop havregryn
1. kop puff ris
1. kop protein pulver
10-15 hakkede mandler
Lidt rosiner/tøret blåbær/tøret trænebær.
Det hele blandes sammen i en skål.

Smelt 25 gram 70-80 % chokolade, 1-2 ske fuld peannut butter, lidt honning, en smule sojamælk i mikrooven.

Bland det sammen med det der er i skålen, det skal ha konsistens at det kan puttes i en lav bøtte med bagepapir i bunden og op ad siderne, og trykkes ud i et jævnt lag, er det for flydende puttes mere gryn eller pulver i.
Put bøtten i køleskabet en times tid, det kan nu skæres ud i passende stykker, opbevares på køl. Sager skønt
Og der er jo ikke noget i vejen for at eksperimenter med ingredienserne:-)

=D>
Bodybuilding som en rygestop – metode? http://www.nicotine.dk

Tilbage til "Brugerskrevne artikler om træning og kost"