Dato og tid er 21 sep 2019 05:54

Permanent vægtab

Anvendelse af kosttilskud - Kostprogrammer m.m.

Redaktører: Youssef, webmaster

Mr.KB

Permanent vægtab

Indlægaf Mr.KB » 22 dec 2014 22:18

Hejsa.
Jeg har gået i nogle år og vejet lidt for meget. Tidligere har jeg styrketrænet lidt og lavet en masse konditions træning. Jeg har så snakket med en fagkyndig og hun siger, at man sagtens kan tabe sig med styrketræning eller kettlebell træning, såfremt det er tunge vægte man bruger.

Jeg havde god success med at holde formen med konditions træning, men en ting der til sidst satte stopper for det var,at det tog simpelthen ret så lang tid og om vinteren var det surt, og vinteren i dk er jo ret lang.

Så tænkte jeg at træne med kettlebells som jeg syntes er rimelig sjovt, men nok også med traditionel barbell og dumbell.

Spørgsmålene er mange.

1)Hvis man nu træner hver anden dag i en halv time, hvor man gir den max gas, hvor meget skal man ligge på i kcal, for at være i fedt forbrændings phase? Hvad ville være et godt bud?

2)Hvis nu jeg trænede den mængde hvor meget protein bør jeg ligge på i gram, når min kropsvægt er ca. 110kg? Hvis vi snakker om jeg har en fedt procent på 33%?

3)I og for sig bekymrer jeg mig ikke om størrelse, men har dog ikke lyst til at svinde ind, men hvor lavt kan man gå ned i kcal med den mængde træning, for en kortere periode, for at rigtig få en kickstart på mit 'cut', uden at tabe muskler og få skader?

4)Hvilke KB øvelser er et must udover swings, clean and jerk og snatch?

5)Er det i nogen af jeres øjne bedre og mere økonomisk, at træne med dumbells og barbells, hvor man kan købe vægtskiver og træne pænt tungt, end at investere i kettlebells som måske(måske ikke) er lidt dyrere?

6)Måske spørger jeg lidt dumt men, jeg regner med at skulle få alt kost indenbors som værende rigtig mad, ikke protein shakes, men er der nogen der ved om det er usundt at spise for meget kød i det lange løb?

7) Jeg har snakket med en sygeplejerske og hun siger det er ok hvis man kan tabe sig 2 kg om ugen men så ikke mere, hvilket hun mener er højst urealistisk at jeg skulle kunne, men hvor meget er rimeligt at tabe på en uge?

Håber i kan svare på noget af det, ellers go træning!

staybig
Hjemmetræner

Re: Permanent vægtab

Indlægaf staybig » 23 dec 2014 12:26

Først og fremmest tror jeg, at du ville have godt af at få at vide, eller i hvert fald blive mindet om, at du ikke behøver træne for at tabe dig. Det er kosten som er alfa og omega. Hvis du får styr på kosten og ligger i kalorieunderskud, så taber du dig.
Mr.KB skrev:1)Hvis man nu træner hver anden dag i en halv time, hvor man gir den max gas, hvor meget skal man ligge på i kcal, for at være i fedt forbrændings phase? Hvad ville være et godt bud?

Det er svært at sige hvor mange kalorier du skal ligge på. Du må finde dit ligevægtsindtag og så trække 500 kalorier fra om dagen måske lidt mere. Så taber du dig ca. +500 gram om ugen.
Mr.KB skrev:2)Hvis nu jeg trænede den mængde hvor meget protein bør jeg ligge på i gram, når min kropsvægt er ca. 110kg? Hvis vi snakker om jeg har en fedt procent på 33%?

Gå efter ca. 2 gram protein pr. kg. kropsvægt. 1 gram sundt fedt pr. kr. kropsvægt og resten kulhydrat.
Mr.KB skrev:3)I og for sig bekymrer jeg mig ikke om størrelse, men har dog ikke lyst til at svinde ind, men hvor lavt kan man gå ned i kcal med den mængde træning, for en kortere periode, for at rigtig få en kickstart på mit 'cut', uden at tabe muskler og få skader?

I starten kan du snildt ligge +500 kalorier under dit ligevægtsindtag.
Mr.KB skrev:4)Hvilke KB øvelser er et must udover swings, clean and jerk og snatch?

Squat, bænk, dødløft med barbells.
Mr.KB skrev:5)Er det i nogen af jeres øjne bedre og mere økonomisk, at træne med dumbells og barbells, hvor man kan købe vægtskiver og træne pænt tungt, end at investere i kettlebells som måske(måske ikke) er lidt dyrere?

Find et center. Du bliver hurtigt begrænset af egne vægte. Hvis du skal have kvalitetsudstyr og der skal være nok kg. bliver det meget dyrt.
Mr.KB skrev:6)Måske spørger jeg lidt dumt men, jeg regner med at skulle få alt kost indenbors som værende rigtig mad, ikke protein shakes, men er der nogen der ved om det er usundt at spise for meget kød i det lange løb?

Nej.
Mr.KB skrev:7) Jeg har snakket med en sygeplejerske og hun siger det er ok hvis man kan tabe sig 2 kg om ugen men så ikke mere, hvilket hun mener er højst urealistisk at jeg skulle kunne, men hvor meget er rimeligt at tabe på en uge?

2 kg. om ugen er meget. Jeg ville satse på 0.5 kg, måske lidt mere i starten, om ugen. Så kan du også holde den kørende i længere tid og det bliver ikke lige så hårdt som at tabe 2 kg om ugen.
Igen, dit kalorieindtag og din kost er det afgørende.

lotte979
Kontakt:

Indlægaf lotte979 » 28 mar 2015 15:24

Altså det skulle gerne være nok med en halv time til en times intens træning hver anden dag!!

gumle43
Newb
Kontakt:

Indlægaf gumle43 » 09 maj 2016 13:26

lotte979 skrev:Altså det skulle gerne være nok med en halv time til en times intens træning hver anden dag!!

Det er altid individuelt hvad der skal til - være passende for den enkelte, det skal jo altid holdes op imod ens energi indtagelse/udfoldelse - jeg tvivler på det er helt nok for langt de fleste i det lange løb Billede :D

kdm22

Indlægaf kdm22 » 13 jun 2019 16:45

jeg vil mene, at et permanent vægttab handler om balance og livsstil. Jeg selv har bøvlet med at jeg nærmest skulle kigge på en kiks, og så tog jeg på.. Min erfaring fortæller mig, at jeg helt sikkert har det bedst med mig selv efter at have ændret holdning til mad. Jeg spiser sukker/usundt i moderate mængder, fremfor før - hvor jeg kværnede store mængder når først der var hul på posen.

Venlig hilsen Klaus
/ http://seedmoney.dk og https://strakspenge.dk

kristoffer5

Indlægaf kristoffer5 » 11 sep 2019 12:30

Jeg er ret enig med kdm22.
Livsstilen skal ændres og det giver mening at IKKE at gøre tingene overdrevet - alt med måde. Det er noget jeg personligt er dårlig til, men de perioder/måneder hvor det har lykkedes for mig at leve sundt og balanceret har klart været bedst for mig. Energi, styrke og overskud generelt er boosted ekstremt. Håber det lykkedes.

Vh,
Kristoffer - https://sportnyt.dk

Tilbage til "Kost / kosttilskud"