Dato og tid er 01 mar 2021 04:04

Eget program - kritik, tak!!!

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Claus30
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12 jan 2009 22:34

Eget program - kritik, tak!!!

Indlægaf Claus30 » 12 jan 2009 22:53

Kører følgende for større arme/skuldre/bryst:

Mandag og Onsdag:

Incline Curl 6 sæt x 6 reps (så tungt som muligt)
Deltoid (Lateral) raises 6x6 (så tungt som muligt)
Lying Triceps Extension 6x6 (så tungt som muligt)
Wrist Curl 4 sæt x 8 rep (tung som mulig)

Tirsdag og Fredag:

Dumbell fly 6x6 (tungt som muligt)
Hammer curl 6x6 (tungt som mulig)
preacher curls 6x6 (så tungt som muligt)
Reverse curls 4 sæt x 8 reps (så tungt som muligt)

Alt køres med 3 minutters hvil imellem hver reps.

Onsdag, Lørdag og Søndag er hviledage!

Inden hver træning blandes der ca 500mL mælk med 1dl whey80, hvoraf jeg indtager 100mL før træning, og resten efter, i den gyldne halve time.
Dette skal ses som et tilskud og ikke erstatning for andre måltider.

Hvad synes I om programmet?

Og er der plads til forbedringer, eller skal jeg blot kører på og øge vægt, efterhånden?

Har læst og spurgt omkring, og har fået at vide at hver gruppe, som rammes, helst skal have 72 timers hvil inden gentagelse, men gælder det osse for sekundære muskler i en øvelse?

Hvordan kan jeg lave et program som på samme måde rammer arme, skulder og bryst, kun med henblik på at øge, på kun tre dage istedet for 4?

Og er Whey80 godt nok, som supplement, og skal der mere til eller andet istedet for?

Med Venlig Hilsen
Claus, ny heromkring

Siig
Strandløve
Indlæg: 397
Tilmeldt: 05 nov 2008 13:38

Re: Eget program - kritik, tak!!!

Indlægaf Siig » 13 jan 2009 00:04

hvis du spørg mig er du helt galt på den, du har kun isolationsøvelser,. og du siger du kun vil træne arme, skuldre og bryst.. jeg kan ikke sige meget andet end at du bør læse lidt rundt på forummet og sætte dig ind i tingende,.
«I think gay marriage is something that should be between a man and a woman» - Arnold Schwarzenegger

Jannik Pedersen
Barbell-Baron
Indlæg: 689
Tilmeldt: 28 okt 2008 11:54
Geografisk sted: Mars

Re: Eget program - kritik, tak!!!

Indlægaf Jannik Pedersen » 13 jan 2009 13:00

Din krop kommer til at blive deform og du kommer til at få ryg skader, hvis du altid har tænkt dig og træne sådan
no limit just power!


viewtopic.php?f=4&t=21941

Brugeravatar
Armageddon
Kagearm
Indlæg: 57
Tilmeldt: 26 okt 2008 14:33

Re: Eget program - kritik, tak!!!

Indlægaf Armageddon » 13 jan 2009 21:21

For at få noget fornuftigt ud din træning bliver du nødt til at få respons fra det endokrine system. Det kommer ikke til at ske ved det setup du har lavet der.
Workcapacity as an android and paintolerance as an immortal

Herlevsen
Kagearm
Indlæg: 78
Tilmeldt: 02 jul 2008 23:45

Re: Eget program - kritik, tak!!!

Indlægaf Herlevsen » 14 jan 2009 16:27

Glem det, du kommer ikke til at gaine meget på det der. Hvis du vil have fuldt udbytte af din træning skal du ikke kun træne isoleret. Du vil have langt større potentiale for at vokse hvis du træner nogle flerledsøvelser, som squat, dødløft og bænkpres. Kig evt. på tj's program for begyndere under artikler. Du vil have meget mere at hente med det.

Claus30
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12 jan 2009 22:34

Re: Eget program - kritik, tak!!!

Indlægaf Claus30 » 14 jan 2009 16:31

Siig
Hej Siig og tak for den noget forbavsende hurtige respons! Okay, isolations øvelser er yt? Og hvad andre muligheder kunne du evt. foreslå? Dette program kommer jo ud af at jeg har "Kigget" omkring. At jeg så vist ikke har fattet noget, er jo så en helt anden boldgade ;)

Jannik Pedersen
Rygskade? Pga. overtræning i kun arme, skuldre og bryst? Glemte vist at skrive at jeg ved siden af træne nogle simple mave og ryg øvelser, hverdag. Men har du evt. et forslag?

Armageddon
Endokrine system? Den skal jeg vist have lidt hjælp til!

Siig
Strandløve
Indlæg: 397
Tilmeldt: 05 nov 2008 13:38

Re: Eget program - kritik, tak!!!

Indlægaf Siig » 15 jan 2009 01:15

prøv det her program, det er lavet af qazws her på GB, og jeg har haft stor glæde af det, med personlige ændringer men alligevel. hvis du holder dig til det et stykke tid vil du hurtigt mærke klart størrer fremgang, er jeg ret sikker på :)

''Program #4

2-split

Dag 1: Bryst / Skulder / Triceps

Bænkpres 4x6-8
Incline Dumbell Bænkpress 3x10-12

Military Presses 3x8-10
Lateral Raises 3x12-15

Dips 3x4-6
Triceps Extensions 3x5-7

Dag 2: Ben / Ryg / Biceps

Back Squat 4x10-12 / Dødløft 5x3-5 (veksel)

Bent over Barbell Rows 4x6-8
Chin-ups 3x8-10

Rumænsk Dødløft 4x4-6 / Front Squat 3x12-15

Yates rows 3x8-10
Facepulls 3x12-15

Calfraises 5x15-25 ss. Barbell Curls 3x8-12 ss. Crunches 3x8-12

Noter:
Programmet køres 2 Dage On + 1 dag Off eller Dag 1: Man/tors og Dag 2: tirs/fre
Målet er masse, ikke styrke.
Der køres skiftevis Back Squat og Rumænsk dødløft på en dag, og Dødløft og front squat på den anden.
Der køres som skrevet 5 sæt læg, hvoraf de 3 første sæt supersættes med mave og curls. Der skal ikke køres 5 sæt curls og mave.

Forfatter: qazws''
«I think gay marriage is something that should be between a man and a woman» - Arnold Schwarzenegger

Brugeravatar
Armageddon
Kagearm
Indlæg: 57
Tilmeldt: 26 okt 2008 14:33

Re: Eget program - kritik, tak!!!

Indlægaf Armageddon » 15 jan 2009 10:19

Det endokrine system er et netværk af kirtler der regulerer kroppens hormonproduktion. Især produktionen af testosteron, væksthormon og insulin er vigtig for at vokse. Når du løfter tungt (over ca 80%) vil det endokrine systems produktion af hormoner blive forhøjet og dermed vil du få mere ud af din træning (kort fortalt). Så ved at tage et par tunge sæt i en stor øvelse der aktiverer mange muskler i starten af træningspasset vil du få langt mere ud af resten af din træning. Så start altid med squat, dødløft, bænk, bent over rows, eller andre mulitjoint øvelser hvor du kan køre med stor vægt. Curls og flies er ikke nok.
Workcapacity as an android and paintolerance as an immortal


Tilbage til "Begynder forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 188 gæster

cron