Dato og tid er 14 okt 2019 12:20

hypertrofi- shake før træning

Anvendelse af kosttilskud - Kostprogrammer m.m.

Redaktører: Youssef, webmaster

steenmillinder

hypertrofi- shake før træning

Indlægaf steenmillinder » 11 feb 2013 17:41

Det jeg tænker er om den anabole respons på den samme træning kan være forskellig med kroppens 'madindhold' som indflydelse...
:arrow:
Prøver lige igen.. sådan helt konkret om hvis man drikker en shake med protein og kulhydrat fx. en time før træning, om kroppen kan 'mærke' at der er godt med amminosyre i blodet, blodsukker og glycogen ser også godt ud, så kroppen ved at den har 'råd' til en større anabol respons på selve træningen, kontra hvis man trænede sådan lidt halvsulten.
Her ser jeg KUN på effekten af træningen med højere, kontra lavere blodværdier omkring træningen(samme kost i løbet af hele dagen, det er kun tidspunkterne).

NR3C4

Re: hypertrofi- shake før træning

Indlægaf NR3C4 » 23 feb 2013 11:56

steenmillinder skrev:Det jeg tænker er om den anabole respons på den samme træning kan være forskellig med kroppens 'madindhold' som indflydelse...
:arrow:
Prøver lige igen.. sådan helt konkret om hvis man drikker en shake med protein og kulhydrat fx. en time før træning, om kroppen kan 'mærke' at der er godt med amminosyre i blodet, blodsukker og glycogen ser også godt ud, så kroppen ved at den har 'råd' til en større anabol respons på selve træningen, kontra hvis man trænede sådan lidt halvsulten.
Her ser jeg KUN på effekten af træningen med højere, kontra lavere blodværdier omkring træningen(samme kost i løbet af hele dagen, det er kun tidspunkterne).

Ved indtagelse af protein samt kulhydrat udskiller kroppen insulin for at nedsætte blodsukkeret.
Insulin er det mest anabolske hormon i kroppen, og bliver fanget af insulin receptorerne, der derefter åbner for glukoseindtagelse hos cellerne.
Udover dette, gør insulin dig sløv og træt.

Mange kan godt lide at indtage mad pre-workout, dog synes jeg selv, det gør mig for træt til, jeg kan gøre mit bedste hver træning.

Mit råd ville være at træne på tom mave, hvorefter du får dig en lækker post-workout shake med masser af aminosyrer og simpelt sukker - herved vil kroppen fordele, så glukosen går til muskelceller>fedtceller. Ved et insulinspike post-workout sørger du også for, at musklerne er parate til, når de skal genopbygge sig selv.

steenmillinder

Indlægaf steenmillinder » 23 feb 2013 13:29

ja.. jeg tænkte nemlig at det var godt med et insulinspike under træning for at hjælpe optagelsen allerede under træning, men jeg synes ikke jeg er ligeså stærk hvis jeg tar en shake en times tid før træning, men på tom mave bliver jeg drænet lidt hurtigere(hvilket er ok, fordi jeg har delt min træning op i push pull så jeg træner ikke så meget, men træner hver dag), jeg kan klart bedst li at træne på tom mave, og så ta en ordenlig shake lige efter træning...

steenmillinder

Indlægaf steenmillinder » 10 mar 2013 11:39

har lige læst denne her, måske BCAA før og en ordenlig shake med masser maltodextrin efter træning...

http://ajpendo.physiology.org/content/287/1/E1.full

NR3C4

Indlægaf NR3C4 » 11 mar 2013 08:13

steenmillinder skrev:har lige læst denne her, måske BCAA før og en ordenlig shake med masser maltodextrin efter træning...

http://ajpendo.physiology.org/content/287/1/E1.full

Skide godt! :)

Jeg havde helt glemt, jeg selv plejede at loade med BCAA før i tiden.
Dog blev det for dyrt for mig i længden, så valgte at stoppe med det.

Istedet for Maltodextrin kan du bruge hvid sukker - billigere og giver samme virkning.
Man ønsker blot højt insulinniveau, hvorfor det er ligemeget, hvilken måde det sker på.

+1 for at finde en god rapport :)

Tilbage til "Kost / kosttilskud"