Dato og tid er 17 okt 2019 16:35

Prøv dette: Træning kl. 04.45 hver dag

Artikler skrevet af brugerne på dette debatforum
MatiasA
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Prøv dette: Træning kl. 04.45 hver dag

Indlægaf MatiasA » 20 jun 2016 07:51

Det kan godt være, at det lyder lidt voldsomt at træne kl 04.45 hver dag, men det har virkelig gjort noget godt for hele min hverdag. Jeg arbejder meget, og kom ind i en dårlig træningsperiode, hvor jeg enten ikke fik trænet, eller først kom i gang med træningen kl. 23 - 00, hvilket gik ud over min søvnkvalitet! Jeg kunne simpelthen ikke sove lige efter styrketræningen.

Jeg så en artikel, der viste at rigtig mange kendte mennesker har en døgnrytme, hvor de står ekstremt tidligt op og træner som noget af det første om morgnen. Umiddelbart er jeg overhovedet ikke selv et A-menneske, men jeg blev nødt til at give det en chance i en måneds tid.

Først var det et helvede. Jeg havde ingen energi i træningscenteret kl. 05.00 om morgenen, og jeg var virkelig træt og sulten. Resten af min dag var også virkelig underlig. Det føltes mere som at være ekstremt overtræt i løbet af hele dagen, men så pludselig efter en uges tid havde min krop vendt sig til det!

Jeg kunne pludselig mærke fordelene ved denne dagsrutine, og jeg tænkte også: Hvis Barack Obama gør det på den måde, så er der en grund til det!

Jeg fik disse fordele ud af at stå tidligt op og træne som det første:

- Bedre overskud i løbet af resten af dagen
- Bedre humør generelt
- Mindre stres
- Bedre overblik på arbejdet
- Forøget vægttab (samme kost)
- God samvittighed resten af dagen

Jeg vil klart anbefale folk at prøve det, men vær opmærksom på, at det ikke er sjovt i starten!

Jeg droppede fitnesscenteret og fokuserede i stedet på kettlebell træning udenfor eller i min kælder, og det gør jeg stadig. Jeg købte mine her på http://nettofitness.dk/category/kettlebells-26/ men Getbig har også nogle gode at vælge i mellem.

Jeg synes generelt at træningscentre kan være ret kedelige at træne i, og det her med at stå tidligt op og træne udenfor med et par kettlebells i det fri, det giver nærmest mere træningglæde end noget andet.

Har det hjulpet på styrke? - Nej. Egentlig ikke. Men jeg føler mig mere sund, og jeg har det generelt bare bedre, og det er vel egentlig i bund og grund det vigtigste :)

gumle43
Newb
Kontakt:

Re: Prøv dette: Træning kl. 04.45 hver dag

Indlægaf gumle43 » 27 jun 2016 11:20

Det er fedt at komme igang tidligt på dagen - jeg har selv brugt at træne tidligt dog først ved 05.30 tiden Billede jeg synte bare jeg fik svært ved at styrer kosten, jeg var sulten konstant og kunne ikke få foder nok :cry: ..men det er nok bare sådan min krop fungerer - god træning :D

Tilbage til "Brugerskrevne artikler om træning og kost"